Interaktyvi kūryba Scratch ir Coder Dojo aplinkose
Programa, rekomenduojama 4–7- ųjų klasių moksleiviams. Vizuali programavimo aplinka suteikia galimybę mokiniams patiems tapti kūrėjais, realizuoti savo idėjas – žaismingai kurti programas bei patogiai jomis dalintis tarpusavyje. Scratch sistema – tai žemos grindys – lengva programavimo pradžia, aukštos lubos – gebėjimas kurti sudėtingesnius projektus, plačios sienos – didelė projektų įvairovė. Coder Dojo priemonių aplinkose atliktos užduotys skatins mokinių kūrybiškumą, lavins loginį mąstymą.
Studijų dalykai | Trukmė, ak. val. |
Scratch. Iš kur gauti? Ką su ja veikti? Prisijungimas. Dirbant individualiai susipažįstama su darbo sauga, interneto ir el. pašto praktiniu panaudojimu. Prisiregistravimas |
2 |
Programos aplinka. Objektų valdymas. Dirbant individualiai susipažins su programos įdiegimu, blokų meniu. (blokų meniu). |
1 |
Pagrindiniai programavimo principai, taisyklės, pavyzdžiai. Dirbant individualiai ir grupėmis susipažins su programos piešimo įrankiais. (Grafinis redaktorius) |
2 |
Komandos ir jų atributai – spalvos ir formos. Dirbant individualiai ir grupėmis gebės nupiešti ar iš spruklių bibliotekos įkelti spruklius, kurie judės pagal pasirinktą muziką. (Sprukliai, scenos, grafiniai ir garsiniai objektų failai). |
2 |
Vaikščiojimas ir posūkiai. Žaidimas su pieštuku ir spalvomis. Dirbant individualiai ir grupėmis sukurs darniai grojantį spruklių orkestrą |
3 |
Veikėjai: kaukių keitimas, naujų veikėjų piešimas, programavimas. Dirbant individualiai ir grupėmis sukurs spruklį vaiduoklį, kad jis staiga pasirodytų ir išnyktų ar vogčia prisėlintų. (Specialieji efektai). |
2 |
Judėjimas ir reagavimas į aplinką. Projektas „Gaudynės“. Dirbant individualiai ir grupėmis panaudos vienas po kito einančius įvykius ar įvykius, vyksiančius vienu metu. |
3 |
Projektas „Gėlių darželis“. Dirbant individualiai ir grupėmis sukurs spruklių dialogą, monologą. |
3 |
Paprastas judesys + ciklas. Dirbant individualiai ir grupėmis sukurs spruklių dialogą, monologą. Naudos ciklus. |
2 |
Animacija. Žaidimas su kamuoliuku. Šokantys veikėjai ir dar daugiau objektų. Dirbant individualiai ir grupėmis panaudos matematines operacijas, sąlygą. |
3 |
Sąlygos sakinys, aplinkos stebėjimas. Projektas „Skaičiuoju taškus“. Dirbant individualiai ir grupėmis sukurs animuotą, judantį scenoje veikėją. Jis atliks skaičiavimus. |
4 |
Ciklas cikle arba daug daug antspaudėlių. Piešimas ratu; piešimas eilėmis. Dirbant individualiai ir grupėmis valdys spruklį pele ir klaviatūra, anspauduos. |
4 |
Ciklas cikle su efektais. Projektas „Augu, augu... Didėju, didėju...“ Dirbant individualiai ir grupėmis valdys spruklį pele ir klaviatūra. |
4 |
Fraktalai: „Trikampiai trikampiuose“, „Kvadratai kvadratuose“ ir kt. Dirbant individualiai ir grupėmis valdys spruklį pele ir klaviatūra. |
4 |
Snaigės. Kocho snaigės. Saulytės ir ne tik. Medžiai. Dirbant individualiai ir grupėmis spruklis sukurs krintančius, judančius objektus. |
4 |
Animacija, žaidimai ir kitos gudrybės. Dirbant individualiai ir grupėmis pasidalins savo sukurtais projektais tarpusavyje. |
3 |
Linksmasis skaičiuotuvas. Dirbdami komandoje sukurs ir demonstruos projektą. |
3 |
Įrašome į atmintį ir pasidalinkime savo sukurtais darbais tinkle. | 3 |
Coder dojo priemonių aplinkoje atliekamos užduotys pagal mokinių gebėjimus Dirbant individualiai atliekamos užduotys, pradedant „programuokime kartu su Ana ir Eliza“. |
20 |
Bendra programos trukmė: | 56 |
Programą parengė Daiva Šeštavickienė