Programuoti įdomu ir paprasta (Python pradžiamokslis)
Programoje mokoma analizuoti „Python“ programavimo kalbos išraiškas, savybes, sintaksę, mokytis konstruoti uždavinių algoritmus ir užrašyti „Python“ programavimo kalba, bei ugdyti gebėjimą suskirstyti programos rengimą į etapus: algoritmo parengimas, programos rašymas, derinimas, testavimas. Programos uždaviniai: taikyti informacinių ir komunikacinių technologijų žinias, supratimą ir gebėjimus; išskaidyti uždavinį į jo sprendimo dalis ir sujungti uždavinio sprendimo dalis į vieną; mokytis algoritmavimo pagrindų ir programavimo sintaksės, tinkamai užrašyti „Python“ programavimo kalba.
Eil. Nr. |
Veiklos apibūdinimas |
Ugdomos kompetencijos |
Ugdymo, vertinimo įsivertinimo) metodai |
Trukmė (pedagoginėmis val.) |
1. |
Python IDLE aplinka. Programos Python struktūra.
|
Kūrybingai taikant ugdymo metodus, užsiėmimų metu ugdomos mokėjimo mokytis ir komunikavimo bendrosios kompetencijos; IT dalykinės kompetencijos. |
Įtraukianti paskaita, demonstravimas, klausimų pateikimas, praktinis darbas kompiuteriu, tyrimas, analizė, darbas grupėse. |
4 |
2. |
Algoritmavimo struktūrų analizė ir taikymas sprendžiant programavimo uždavinius Python.
|
Ugdomos komunikavimo, pažinimo, socialinė, asmeninė iniciatyvumo ir kūrybingumo, bendrosios kompetencijos. Failų sistemų paskirties, sąrašų naudojimo, tekstinių eilučių, struktūros, funkcijų žinojimo ir naudojimo kompetencijos. Užduoties analizė ir algoritmo sudarymasir testavimas. |
Įtraukianti paskaita, demonstravimas, klausimų pateikimas, praktinis darbas kompiuteriu, tyrimas, atvejo analizė, savarankiškas mokymasis, individualus darbas, darbas grupėse. |
14 |
3. |
Python kintamieji, funkcijos, duomenų įvedimas išvedimas ir tipai, sąlygos, ciklai, loginiai veiksmai, sąrašai. Python grafikos pagrindai. |
Ugdomos komunikavimo, pažinimo, socialinė, asmeninė iniciatyvumo ir kūrybingumo, bendrosios kompetencijos. Failų sistemų paskirties, masyvų naudojimo, tekstinių eilučių, struktūros, funkcijų žinojimo ir naudojimo kompetencijos. Programų testavimo ir derinimo išmanymas. |
Įtraukianti paskaita, demonstravimas, klausimų pateikimas, tyrimas, atvejų analizė, savarankiškas mokymasis, individualus darbas, darbas grupėse. |
30 |
4. |
Uždavinių sprendimas Python, analizuojant gero atlikimo pavyzdžius, aptariami sėkmės kriterijai, mokiniai kuria taikomąsias programas.
Pateikiami pagal NVŠ programą baigiamojo projekto vertinimo kriterijai. Atliekamas baigiamasis NVŠ programos projektas. Analizuojami gauti rezultatai. |
Ugdomos komunikavimo, pažinimo, socialinė, asmeninė iniciatyvumo ir kūrybingumo, bendrosios kompetencijos. Failų sistemų paskirties, masyvų naudojimo, tekstinių eilučių, struktūros, funkcijų žinojimo ir naudojimo kompetencijos. Algoritmo sudarymas, programų testavimo ir derinimo išmanymas. |
Darbas kompiuteriu, atvejo analizė, programų testavimas savarankiškas mokymasis, individualus darbas, darbas grupėse. Grupės arba individualaus darbo į(si)vertinimas |
24 |
|
|
|
Iš viso val.: |
72 |
Programą parengė Lektorė Daiva Žvinakevičienė